Gjengkrig

Start Nytt Tema   Svar på Tema    softguns.info Forum Hovedsiden -> Arrangementer - scenario
Av Innlegg
Tjodleif
Løytnant
Løytnant

Ble Medlem: 23 Aug 2010

InnleggSkrevet: Man Jul 11, 2011 1:54 pm    Tittel: Gjengkrig Svar med Sitat

Et scenario inspirert av Moffa sin gamle idee:

Gjengkrig om gullet
Noe rollespill, noe taktikk og noe speedball.

Det blir lagd eller definert x antall baser (gjenger) på området, med 5-10 spillere på hver "gjeng". Spawn på egen base med spawn tid på 2 min (4 min hvis basen har blitt raidet, flaget tatt ned). Hver base vil ha en liten stokk med et flag på.

Når spillet starter, starter alle med 3 gullbarer hver i sin base (gullfarga mursteiner). Hver time eller halvtime (hva syns dere?) så deles det ut en ny bar til hver base. "Vinneren" er det laget som har flest gullbarer når spillet er over. Gullbarene må obbevares i egen base. Blir du skutt mens du bærer gullbarer må du droppe dem der du er.

Raiding av en base menes at noen har vært i basen og tatt gullet, for å raide en base må du ta ned flagget. Fra en reiser flagget igjen er da 2 min til basen kan brukes som spawn punkt igjen (2 min + 2 min spawn).

Det er fult mulig for to konkurerende "gjenger" å samarbeide for å ta en annen for så å "dele" på gullet og det er tanken at alianser er like stabile som i Junta...

For å balansere størrelsene/erfaring på gjengene, så får større gjenger "vanskeligere" baser å forsvare mens mindre gjenger for tilsvarende lettere baser.

Hva syns dere, forslag til forberedninger?
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding
Løkke
Oberst
Oberst

Ble Medlem: 01 Des 2006

InnleggSkrevet: Man Jul 11, 2011 2:09 pm    Tittel: Svar med Sitat

Jeg syns det høres veldig spennende ut!

Et forslag er at basen må holdes feks 10 minutter før den er tatt. Først da kan gullet transporteres ut.

Et annet forslag er at det begrenses til 4 baser/ gjenger. Så får det heller bli veldig mange spillere i hver gjeng hvis det kommer mange.

Hver gjeng kan ha en "gullgruve". Der kan de hente nytt gull, men kun 1 bar om gangen og kun på gitte tider.

Kanskje det også kan plasseres ut noen punkter hvor det ligger gullbarer? "gjemt" feks 3-4 barer pr sted?

Jeg anbefaler at hver gjeng har eget armbånd.

www.ostfoldmilsim.no

https://www.facebook.com/ostfoldmilsim/
Til Toppen
Beverjuice
Moderator

Ble Medlem: 06 Jul 2010

InnleggSkrevet: Man Jul 11, 2011 3:30 pm    Tittel: Svar med Sitat

Dette begynner å ligne på noe.
Det kan så klart være andre mineraler eller gjenstander enn guld, med tanke på ønsket setting og spill.

Systema PTW M4A1 MAX II (Tacked downed)

Proud Scorpions member since.. my mom lost her virginity.
Til Toppen
Tjodleif
Løytnant
Løytnant

InnleggSkrevet: Man Jul 11, 2011 4:10 pm    Tittel: Svar med Sitat

Takker for tilbakemeldinger

Det med å holde basen i 10 min er en ide, det var min opprinlige tanke, men det jeg da slet med var å finne et logisk spawn punkt i de 10 min for de som er på den basen. Derfor jeg tenkte at det var lett å ta en base og lett å få den opp igjen. Men en hvis holde tid må der kansje være ja. Noen ideer til rundt spawn når basen er iferd med å bli tatt?

Det med "gulgruve" var en suveren ide og erstattet "utleveringen". Pluss at en da må ut av basen for å hente de, og ikke kan "grave seg ned".

Depoer er en god ide.

Det jeg primært tenkte på med å ha små grupper på 5-10 personer var at en da ikke trengte armbånd. En kunne kled seg likt osv også er gruppen så liten at du hvet hvem som er på din gruppe. Når du da samarbeider med en eller to andre grupper så blir du brått større, men du må da også holde orden på hvem som tilhører hvem (rollespill delen pluss taktikk delen).

Med mindre grupper så tror jeg (og arester meg gjerne her) at det blir mer dynamikk i spillet, ettersom hver gruppe er såpass liten at de ikke kan lage et 100% vanntett forsvar hvis de også skal sende noen for å angripe andre, hente gull osv.

Men det er kansje bedre med størrelser på 10-15 (20) i hver gjeng en 5-10? Jo større gjenger, jo mindre "samarbeid" mellom gjengene. Så egentlig er det en justering av hvor mye rollespill en vill ha, større gjenger = mindre sammhandling mellom gjengene = mindre rollespill, og motsatt.

Tenkte orginalt å ha rundt 4-8 baser plasert rundt omkring på kartet så det vill være endel action på alle fronter. Skal laste opp et eksempel.

Når det kommer til gull så var bare ideen å bruke mursteiner, fordi de veier litt. Men vi kunne brukt det mer naturlige matrealet heroinposer (mel i poser) og en må da også passe på at ikke posene går istykker Very Happy

Må bare uploaded forslagsbilde mitt et sted så kan jeg legge det ut.[/img]
Til Toppen
Løkke
Oberst
Oberst

InnleggSkrevet: Man Jul 11, 2011 6:50 pm    Tittel: Svar med Sitat

Spawn kan også ligge et annet sted en base, men jeg syns det er ok at spawn er i base, samt at den holdes i 10 min for å taes. Greit nok, laget kan ikke spawne på 10 minutter, men etter at FI forlater base, kan det spawnes igjen. Det kan ikke spawnes i base når den er under angrep.

4 parter tror jeg er ideelt. Da kan man gjenge opp, samt at det ikke blir for uoversiktlig. Her fins egentlig ingen fasit. Anbefaler at du setter opp et spill. Så tar du de erfaringene du gjør deg og setter opp et nytt spill med samme scenario, men med endringer der det trengs.

Mursteiner syns jeg er bra. Hold på det. Om de males er likegyldig. Rødt gull? Smile

Må si dette er bra insj. Vi trenger folk som lager gode scenario, og dette ser bra ut!!

www.ostfoldmilsim.no

Til Toppen
Tjodleif
Løytnant
Løytnant

InnleggSkrevet: Tir Jul 12, 2011 9:24 am    Tittel: Svar med Sitat

Løkke skrev:
Spawn kan også ligge et annet sted en base, men jeg syns det er ok at spawn er i base, samt at den holdes i 10 min for å taes. Greit nok, laget kan ikke spawne på 10 minutter, men etter at FI forlater base, kan det spawnes igjen. Det kan ikke spawnes i base når den er under angrep.

Godt poeng. Da er det egentlig balansert.

Løkke skrev:

Mursteiner syns jeg er bra. Hold på det. Om de males er likegyldig. Rødt gull? Smile

Det sjeldene røde gullet. Razz

Løkke skrev:
4 parter tror jeg er ideelt. Da kan man gjenge opp, samt at det ikke blir for uoversiktlig. Her fins egentlig ingen fasit. Anbefaler at du setter opp et spill. Så tar du de erfaringene du gjør deg og setter opp et nytt spill med samme scenario, men med endringer der det trengs.

Sant, er bare å prøve og se.
Til Toppen
Tjodleif
Løytnant
Løytnant

InnleggSkrevet: Tir Jul 12, 2011 12:59 pm    Tittel: Svar med Sitat

Jeg lagde et kjapt forslag over Hobøl område hvis vi kan bruke det. Putte opp 8 posisjoner, men som nevnt over så tror jeg at Løkke har et poeng med å nedgradere til fære baser så er å plukke ut 4 av basene. Noen av basene ligger med viljemer utsatt til en andre.

Til Toppen
helgestan
Korporal
Korporal

Ble Medlem: 22 Mar 2009

InnleggSkrevet: Tir Jul 12, 2011 4:56 pm    Tittel: Svar med Sitat

Visst du har planlagt det i pukkverket er det en del stillinger jeg ser ikke funker med en gang.. desverre er pukkverket litt fullbooket etter payback og ghost zone så vi vil roe ned spillinga etter disse spillene ^^ Wink fett scenario btw Wink

"Get your death rag on, norwegian black is coming." -Squad9
---------
M4 YHM specter-15 R.I.S.
M4 utg
M4 stubby killer

Sitat: ''Jeg er spill leder og nå må alle gå og
legge seg'' Daniel, Ghost Zone 2010
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post
Tjodleif
Løytnant
Løytnant

InnleggSkrevet: Ons Jul 13, 2011 10:01 am    Tittel: Svar med Sitat

Da er det å finne et annet sted. Noen forslag?
Til Toppen
Løkke
Oberst
Oberst

InnleggSkrevet: Ons Jul 13, 2011 12:13 pm    Tittel: Svar med Sitat

Borge. Kontakt meg.

Hør med OS om Jord.

Hør med Daniel om Stubberud.

Kråkstad?

Roger Pedersen har et område i Skjeberg.

www.ostfoldmilsim.no

Til Toppen
Vis Innlegg fra:    Vis Forrige Tema : Vis Neste Tema  
Start Nytt Tema   Svar på Tema    softguns.info Forum Hovedsiden -> Arrangementer - scenario Alle klokkeslett er CET (Europa)
Side 1 av 1

Gå Til:  
Du kan ikke starte nye temaer i dette forumet
Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Du kan ikke endre dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke delta i avstemninger i dette forumet