top

The Mayhem Scenario (inspirasjon fra rainer)

 
Start Nytt Tema   Svar på Tema    softguns.info Forum Hovedsiden -> Arrangementer - scenario
Av Innlegg
Tjodleif
Løytnant
Løytnant


Ble Medlem: 23 Aug 2010
Innlegg: 1045
Bosted: Oslo, 1980

InnleggSkrevet: Man Mar 12, 2012 3:42 pm    Tittel: The Mayhem Scenario (inspirasjon fra rainer) Svar med Sitat

Det har oppstått fullstendig opprør i Pukketland utallige fraksjoner har gjort situasjonen total ustabil og ute av kontroll. SG har etter en politisk beslutning midlertidig trukket seg ut av område i påvente av at situasjonen blir mer oversiktlig. Etterretning viser at det nå finnes ca 15 ulike skygge enheter som består av ca 2-3 personer. De hvar kommet fra hele regionen og selv om det politiske klima er ustabilt finnes det representanter fra TLT, SG og AA. De er spredd over hele Pukketland på jakt etter sensitiv informasjon sjult i området som kan gi dem overtaket og i deres øyne, stabilisere situasjonen i område.


Alle fraksjoner har som felles mål å tilegne seg informasjonen og de som gjør det først for størst fordel. Dette er et "alle mot alle" oppdrag der det gjelder å bevege seg raskt og usett slik at en kan finne ut av det en trenger før de andre for å nå hovedmålet først. Informasjonspunktene finnes markert på kart, og ikke alle deler informasjonspunkt.
På vært informasjonspunkt finnes en kode, denne må samkjøres med et utdelt ark som blir gitt ut til vært mini team før spillstart (som også inneholder kart over de relevante informasjonspunktene for denne gruppen). Når en har samlet nok informasjonen vil to setninger bli bygd opp på arket, en som angir nytt spawn punkt og en som angir hovedmål. En må da bevege seg til det nye spawnpunktet og registrer seg der for å kunne spawn der (siste delmål før samenslåing). Alle som deler spawnpunkt deler samme mål, slikt at det ender med en stor kamp mellom 2-3 fraksjoner.

Området vil også befolkes av "frilansere" passer på spesielle områder og anser de som sine egene. Disse områdene vil bli angrepet underveis og mot slutten av spillet da informasjonspunkter og endelig mål ligger inne i disse omrpdene.

Buddy heal regler.

Hva syns dere? Tanken er at en starter som små bander som lusker rundt på jakt etter info og skal ungå andre. Når en har knekt "koden" så skal en følge det nye oppdraget. De som ikke har lyst til å snike seg rundt kan spille "frilansere" som da vil da være motstandere for alle Very Happy
_________________
aka Tellef
GhostZone 2012 organisator
Team venom for the strike
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding
Squad9
General
General


Ble Medlem: 12 Sep 2006
Innlegg: 5532
Bosted: Oslo Født: 1974

InnleggSkrevet: Man Mar 12, 2012 10:20 pm    Tittel: Svar med Sitat

Liker! Smile

En videre spinn på Special operations? Kan være moro dette.
_________________
PTW M4 CQB - FCC 2.5, V-TAC + SS GEN2
PTW M4 CQB - FCC 3.0, URX3
TM - G17 FG Custom
TM - G17 w/ metal slide
CA M15 - Squad9 Custom parts
(Don't fuck with the ducks!)

Proud Scorpions Member since 2006
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besøk Medlemmets Nettside
bookawooka
Løytnant
Løytnant


Ble Medlem: 20 Feb 2008
Innlegg: 2337
Bosted: Trøgstad / -77 mod.

InnleggSkrevet: Man Mar 12, 2012 10:34 pm    Tittel: Svar med Sitat

fett...

høres kult ut Smile
_________________
-Ravens-
swift & deadly

besøk oss gjerne på facebook :
https://www.facebook.com/pages/Team-Ravens-swift-deadly/431482243573699

- Systema m4a1 PTW
- Systema ptw FCC 416 custom
- systema Mp5 ( TW-5)
- NVG gen.2+

protest mot team tags-
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding MSN Messenger
Rainer
Løytnant
Løytnant


Ble Medlem: 03 Apr 2011
Innlegg: 1480
Bosted: Oslo født 1977

InnleggSkrevet: Man Mar 12, 2012 11:03 pm    Tittel: Svar med Sitat

Special Operations var god knall!
Mange små enheter vil gjøre alle litt nervøse fra starten.
Looking good Tellef.
Very Happy
_________________
Rainer
Proud Scorpions member since 2011

http://www.youtube.com/user/Rainersoft?ob=0&feature=results_main
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding AIM Adresse
Løkke
Oberst
Oberst


Ble Medlem: 01 Des 2006
Innlegg: 3456
Bosted: Sarpsborg | f. 1968

InnleggSkrevet: Man Mar 12, 2012 11:42 pm    Tittel: Svar med Sitat

Tanke.

Fra kartet. Scenario lages ut fra nedenfornevnte kyniske game play.

Angripere er 2/3 av spillerne.

1 runde forsvar/ angrep.
B4. Bygg B, K5

2. runde forsvar / angrep.
D10 kongehule. D9 Rocket hill, I9.

3. Last stand. Jakttårn L13.

Samtlige punkter må angripes/ forsvares samtidig. Spillere skal fordeles jevnt på punktene. Først når et punkt er tatt, kan spillere forsvare / angripe punkter som ikke er tatt.

Last stand. Intet spawn. Kun 2 heal. (L13)

Og jo Smile Snipere, med bolt. De har en fri rolle og kan angripe/ skytes på av alle. Spawn hvor som helst, men kun etter 20 minutter!
Eller lignende.

Viktig er at alle punkter angripes samtidig, jevnt fordelt. Og forsvares av jevnt fordelt. Ergo, ikke forsvare med en spiller eller angripe med en spillere på et sted.

Siste slag kanskje etter pause?

Dette er rent gameplay, ikke scenario. Lag en historie rundt det.

ps. slett gjerne posten min når ideen er absorbert av SL Smile
Eh. Faktisk slett den. Airsoftere er kyniske hvis gitt mulighet.
_________________
Silentium - Invisitatus - Venatio

www.ostfoldmilsim.no

https://www.facebook.com/ostfoldmilsim/
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding
Tjodleif
Løytnant
Løytnant


Ble Medlem: 23 Aug 2010
Innlegg: 1045
Bosted: Oslo, 1980

InnleggSkrevet: Tir Mar 13, 2012 11:17 pm    Tittel: Svar med Sitat

Løkke skrev:
Tanke.

Fra kartet. Scenario lages ut fra nedenfornevnte kyniske game play.

Angripere er 2/3 av spillerne.

1 runde forsvar/ angrep.
B4. Bygg B, K5

2. runde forsvar / angrep.
D10 kongehule. D9 Rocket hill, I9.

3. Last stand. Jakttårn L13.

Samtlige punkter må angripes/ forsvares samtidig. Spillere skal fordeles jevnt på punktene. Først når et punkt er tatt, kan spillere forsvare / angripe punkter som ikke er tatt.

Last stand. Intet spawn. Kun 2 heal. (L13)

Og jo Smile Snipere, med bolt. De har en fri rolle og kan angripe/ skytes på av alle. Spawn hvor som helst, men kun etter 20 minutter!
Eller lignende.

Viktig er at alle punkter angripes samtidig, jevnt fordelt. Og forsvares av jevnt fordelt. Ergo, ikke forsvare med en spiller eller angripe med en spillere på et sted.

Siste slag kanskje etter pause?

Dette er rent gameplay, ikke scenario. Lag en historie rundt det.

ps. slett gjerne posten min når ideen er absorbert av SL Smile
Eh. Faktisk slett den. Airsoftere er kyniske hvis gitt mulighet.


Der har jeg inpirasjonen til et nytt sceanrio (aka, the upprising)
_________________
aka Tellef
GhostZone 2012 organisator
Team venom for the strike
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding
Vis Innlegg fra:    Vis Forrige Tema : Vis Neste Tema  
Start Nytt Tema   Svar på Tema    softguns.info Forum Hovedsiden -> Arrangementer - scenario Alle klokkeslett er CET (Europa)
Side 1 av 1

 
Gå Til:  
Du kan ikke starte nye temaer i dette forumet
Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Du kan ikke endre dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke delta i avstemninger i dette forumet