top

Bryter, timer sak
Gå til side 1, 2  Neste
 
Start Nytt Tema   Svar på Tema    softguns.info Forum Hovedsiden -> Arrangementer - scenario
Av Innlegg
Tjodleif
Løytnant
Løytnant


Ble Medlem: 23 Aug 2010
Innlegg: 1045
Bosted: Oslo, 1980

InnleggSkrevet: Man Jan 02, 2012 3:13 pm    Tittel: Bryter, timer sak Svar med Sitat

Tenkte på å lage en boks som hadde en bryter du måtte holde inne i en gitt stund (mellom 10 og 40 sek) for å ta en post.

Istedenfor den normale "hold x så å så lenge" må en spiller opp til boksen, hold nede knappen i gitt tid mens en advarsellyd kommer ut av en høytaler.

Et case da er at x antall slike bokser er plassert ut. Lag a må ut og finne de og desarmere boksene mens lag b skal beskytte boksene. De kan også brukes som punkter som må taes og da blir boksene plassert slik at du må ha full kontroll på området for å stå opreist i 30 sek uten å bli skutt.

Hva syns dere, er det vært å lage?
_________________
aka Tellef
GhostZone 2012 organisator
Team venom for the strike
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding
Rainer
Løytnant
Løytnant


Ble Medlem: 03 Apr 2011
Innlegg: 1480
Bosted: Oslo født 1977

InnleggSkrevet: Man Jan 02, 2012 4:01 pm    Tittel: Svar med Sitat

Ohhh yes !
_________________
Rainer
Proud Scorpions member since 2011

http://www.youtube.com/user/Rainersoft?ob=0&feature=results_main
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding AIM Adresse
victor
Sersjant
Sersjant


Ble Medlem: 15 Okt 2011
Innlegg: 595
Bosted: Oslo 95

InnleggSkrevet: Man Jan 02, 2012 4:26 pm    Tittel: Svar med Sitat

høres genialt ut!
_________________
До свиданья мой друг
Lesnik member
https://www.facebook.com/lesnikairsoft/?fref=ts
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding
JonasRAK
Løytnant
Løytnant


Ble Medlem: 15 Apr 2010
Innlegg: 732

InnleggSkrevet: Man Jan 02, 2012 5:48 pm    Tittel: Re: Bryter, timer sak Svar med Sitat

Tjodleif skrev:
plassert slik at du må ha full kontroll på området for å stå opreist i 30 sek uten å bli skutt.


+1 Smile
_________________
RAK
Raptors Airsoft Klubb
http://www.youtube.com/user/NorskAirsoft
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding
Squad9
General
General


Ble Medlem: 12 Sep 2006
Innlegg: 5532
Bosted: Oslo Født: 1974

InnleggSkrevet: Man Jan 02, 2012 6:09 pm    Tittel: Svar med Sitat

Veldig bra opplegg! Smile
_________________
PTW M4 CQB - FCC 2.5, V-TAC + SS GEN2
PTW M4 CQB - FCC 3.0, URX3
TM - G17 FG Custom
TM - G17 w/ metal slide
CA M15 - Squad9 Custom parts
(Don't fuck with the ducks!)

Proud Scorpions Member since 2006
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besøk Medlemmets Nettside
archie
Sersjant
Sersjant


Ble Medlem: 24 Mar 2011
Innlegg: 572
Bosted: lillestrøm l f:1993

InnleggSkrevet: Man Jan 02, 2012 9:24 pm    Tittel: Svar med Sitat

bedre en å ta tia selv Very Happy god løsning ja fra meg Very Happy
_________________
Rangers lead the way !
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post
Joakim-G_R
Løytnant
Løytnant


Ble Medlem: 13 Mai 2011
Innlegg: 737
Bosted: Aurskog-Høland | 87 modell.

InnleggSkrevet: Man Jan 02, 2012 9:56 pm    Tittel: Svar med Sitat

Jeg har luftet ideen med programmerbare "bomber", men det ble stemt nedenom og hjem av enkelte. Sjekk f.eks airsoftbomb.de , der kan du kjøpe ferdig elektronikk Smile
_________________
Ja.
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding
Løkke
Oberst
Oberst


Ble Medlem: 01 Des 2006
Innlegg: 3456
Bosted: Sarpsborg | f. 1968

InnleggSkrevet: Man Jan 02, 2012 10:50 pm    Tittel: Svar med Sitat

kansje litt kort tid.

På Berget når vi entrett bunkere måtte vi holde 20. (+ endel artilleri poeng og slikt om hvor lenge vi klarte å holde, men det egner seg ikke på dags spill).

Uansett. Tid vil være avhengi av scenario.

Digitale kjøkken timere vil nesten gjøre samme nytte.

Man tar et punkt. Timeren startes. Mistes punktet, stopper "fi" timer eller nullstiller den.

Ut fra det kan man lage kjappe små spill. Domination feks.

Si 1 time spilltid. 3 lag, med 2-3 timere (punkter) hver som skal forsvares. Fungerer godt etter at et hovedscenario er over.

Litt større scenario. Si 5-10 minutter på en timer før ting kan "sprenges".

Smile
_________________
Silentium - Invisitatus - Venatio

www.ostfoldmilsim.no

https://www.facebook.com/ostfoldmilsim/
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding
Joakim-G_R
Løytnant
Løytnant


Ble Medlem: 13 Mai 2011
Innlegg: 737
Bosted: Aurskog-Høland | 87 modell.

InnleggSkrevet: Man Jan 02, 2012 10:55 pm    Tittel: Svar med Sitat

Joda, men det er jo merstemningsskapende med ordentlig props da. Smile
_________________
Ja.
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding
Tjodleif
Løytnant
Løytnant


Ble Medlem: 23 Aug 2010
Innlegg: 1045
Bosted: Oslo, 1980

InnleggSkrevet: Tir Jan 03, 2012 10:42 am    Tittel: Svar med Sitat

Løkke skrev:
kansje litt kort tid.

På Berget når vi entrett bunkere måtte vi holde 20. (+ endel artilleri poeng og slikt om hvor lenge vi klarte å holde, men det egner seg ikke på dags spill).

Uansett. Tid vil være avhengi av scenario.

Digitale kjøkken timere vil nesten gjøre samme nytte.

Man tar et punkt. Timeren startes. Mistes punktet, stopper "fi" timer eller nullstiller den.

Ut fra det kan man lage kjappe små spill. Domination feks.

Si 1 time spilltid. 3 lag, med 2-3 timere (punkter) hver som skal forsvares. Fungerer godt etter at et hovedscenario er over.

Litt større scenario. Si 5-10 minutter på en timer før ting kan "sprenges".

Smile



Tanken min var at du må holde nede knappen fysisk gjennom hele tidsperioden, derfor ikke ha mer en maks et minut. For lengre tider en det, så er jeg helt enig med deg angående kjøkken timeren.
_________________
aka Tellef
GhostZone 2012 organisator
Team venom for the strike
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding
Joakim-G_R
Løytnant
Løytnant


Ble Medlem: 13 Mai 2011
Innlegg: 737
Bosted: Aurskog-Høland | 87 modell.

InnleggSkrevet: Tir Jan 03, 2012 11:32 am    Tittel: Svar med Sitat

Jeg har drevet å pønsket på en slik "bombe"-sak, der jeg tenkte å bruke 2 bilbatterier i serie for 24V, en PLS fra Schneider for å programmeres til timerfunksjon osv. Og da bruke 1-2 nøkler for å armere, og da med muligheten for f.eks å måtte holde 2 knapper nede i tillegg til nøklene. For å da starte en nedtelling, som kan avbrytes av det andre laget/laget som skal passe på bomben/bombene.

Det er selvsagt mulig å lage uten PLS, men det var den mest lettvinte løsningen jeg fant på, da jeg ikke har kunnskaper nok til å konstruere en CMOS-krets. Det vil si, jeg har gjort det før, men det er lenge siden.. :p

Og der kommer airsoftbomb.de inn, for der er det en ferdig enhet man kan kjøpe, som gjør akkurat dette.
Og bygge den inn i en passende koffert, kasse, eske, whatever, er jo gull. Blir jo veldig "stemningsskapende". Smile

Se eksempler på bilde-siden her.
http://www.airsoftbomb.de/bilder.aspx
_________________
Ja.
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding
Tjodleif
Løytnant
Løytnant


Ble Medlem: 23 Aug 2010
Innlegg: 1045
Bosted: Oslo, 1980

InnleggSkrevet: Tir Jan 03, 2012 3:44 pm    Tittel: Svar med Sitat

Lenge siden jeg konstruerte kretser, men startet igjen nå pga av et prosjekt jeg har. Var intresant det de hadde der, men hvordan skulle den funka?


Feks:
En har to nøkler, begge nøklene må i og vries om, så må "Startknappen" trykkes. Nøklene kan så vries tilbake og kofferten er da armert og klar til å sprenges.

For å desarmere bomben må da nøkler plasseres inn igjen og "stopknappen" må trykkes.

Inne i kofferten vil der være et nedtellings segment som teller ned og en sjult høytaler som gir ut lyd hvis bomben sprenger. Og et telleverk som en kan sette tiden som skal telles ned med.





HMMMMMMMMMM

Genialt for ghost zone eller annet storspill. Du skal smugle en bombe inn i leieren til fi og den skal gå av på en vis tid.
_________________
aka Tellef
GhostZone 2012 organisator
Team venom for the strike
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding
Rainer
Løytnant
Løytnant


Ble Medlem: 03 Apr 2011
Innlegg: 1480
Bosted: Oslo født 1977

InnleggSkrevet: Tir Jan 03, 2012 4:10 pm    Tittel: Svar med Sitat

Veldig bra T!
Kan være kult at feks kun ingeniøren på laget har nøkkelen, at det er kun han som kan "disarm the shit fan"
_________________
Rainer
Proud Scorpions member since 2011

http://www.youtube.com/user/Rainersoft?ob=0&feature=results_main
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding AIM Adresse
Strideus
Sersjant
Sersjant


Ble Medlem: 25 Okt 2008
Innlegg: 600
Bosted: Ski | 24 år

InnleggSkrevet: Tir Jan 03, 2012 5:03 pm    Tittel: Svar med Sitat

FAST hadde noe fancy shit på Smelteverket en gang husker jeg. Sånn koffert med masse ledninger, timer osv.
_________________
"Størst først!" Esk 1, TMBN

"Let the battle begin, with swords in the wind! Hail! Gods of war!
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding MSN Messenger
Joakim-G_R
Løytnant
Løytnant


Ble Medlem: 13 Mai 2011
Innlegg: 737
Bosted: Aurskog-Høland | 87 modell.

InnleggSkrevet: Tir Jan 03, 2012 5:23 pm    Tittel: Svar med Sitat

Tjodleif skrev:
Lenge siden jeg konstruerte kretser, men startet igjen nå pga av et prosjekt jeg har. Var intresant det de hadde der, men hvordan skulle den funka?


Feks:
En har to nøkler, begge nøklene må i og vries om, så må "Startknappen" trykkes. Nøklene kan så vries tilbake og kofferten er da armert og klar til å sprenges.

For å desarmere bomben må da nøkler plasseres inn igjen og "stopknappen" må trykkes.

Inne i kofferten vil der være et nedtellings segment som teller ned og en sjult høytaler som gir ut lyd hvis bomben sprenger. Og et telleverk som en kan sette tiden som skal telles ned med.





HMMMMMMMMMM

Genialt for ghost zone eller annet storspill. Du skal smugle en bombe inn i leieren til fi og den skal gå av på en vis tid.


Du kan programmere den til "alt mulig" egentlig. Smile Mange forskjellige scenarier der.

Sender deg en PM, ettersom det er du som er spillansvarlig nå. Har noe å prate med deg om. Twisted Evil
_________________
Ja.
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding
Tjodleif
Løytnant
Løytnant


Ble Medlem: 23 Aug 2010
Innlegg: 1045
Bosted: Oslo, 1980

InnleggSkrevet: Ons Jan 11, 2012 12:23 pm    Tittel: Svar med Sitat

Ok, etter inkjøp av en enkel kjøkkentimer på claesern og demontert denne så er følgende boks på vei til å bli ferdig ettersom jeg trenger noe å gjøre etter jobb neste uke:

Inne i kofferten vil der være to nøkkelbrytere, to knapper og et lydhorn. Kofferten vil bli opperert slik:
Først må den ene nøkkelen vries om (master switch), denne skrur på bomben. Så setter en tiden en vil ha (min og sek knapper) og når en vil armere kofferten så vrir en om den andre nøkkelbryteren og tiden begynner å gå nedover. Når tiden når null vil lydhornet gi ut en lyd i 30 sek eller til en av vriderne er tatt tilbake. Hvis en armere bomben før tiden er satt så vil bomben "sprenge" der og da når en setter tiden.

Maksimal tid er 99 min. Mulig fremtidige utbygginger er "kutt av vaier" og bevegels sensor (som gjør at når bomben er armert så må en være forsiktig med bevegelser).
_________________
aka Tellef
GhostZone 2012 organisator
Team venom for the strike
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding
Rainer
Løytnant
Løytnant


Ble Medlem: 03 Apr 2011
Innlegg: 1480
Bosted: Oslo født 1977

InnleggSkrevet: Ons Jan 11, 2012 1:54 pm    Tittel: Svar med Sitat

Gull!
Høres drit kult ut.
Bruke den til payback Time 29. jan ?
_________________
Rainer
Proud Scorpions member since 2011

http://www.youtube.com/user/Rainersoft?ob=0&feature=results_main
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding AIM Adresse
Tjodleif
Løytnant
Løytnant


Ble Medlem: 23 Aug 2010
Innlegg: 1045
Bosted: Oslo, 1980

InnleggSkrevet: Ons Jan 11, 2012 2:29 pm    Tittel: Svar med Sitat

Hadde i utganspunktet tenkt å lage et eget spill rundt den. noe i denne duren:

Bomben må plaseres på punkt A av lag B. Bomben har en satt tid på 60 min. Lag A må forsvare punkt A og evt desarmere bomben hvis de klarer å reta område. Hvis Lag B klarer å sprenge bomben uten at noen av eget lag er innenfor X antall meter (merkert av i området) så vinner de. Hvis ikke "vinner" Lag A.
(og med noen av eget lag gjelder det også skutt ut folk, så en må ta med blø ut tia i beregninge på når en skal trekke seg ut)

Så i basis blir det en case hvor begge lag vil bli byttende på å forsvare og angripe et mål og alle er under et tidspress.
_________________
aka Tellef
GhostZone 2012 organisator
Team venom for the strike
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding
Rainer
Løytnant
Løytnant


Ble Medlem: 03 Apr 2011
Innlegg: 1480
Bosted: Oslo født 1977

InnleggSkrevet: Ons Jan 11, 2012 3:24 pm    Tittel: Svar med Sitat

Like it !
_________________
Rainer
Proud Scorpions member since 2011

http://www.youtube.com/user/Rainersoft?ob=0&feature=results_main
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding AIM Adresse
Tjodleif
Løytnant
Løytnant


Ble Medlem: 23 Aug 2010
Innlegg: 1045
Bosted: Oslo, 1980

InnleggSkrevet: Lør Jan 21, 2012 1:23 pm    Tittel: Svar med Sitat

Forslag til hvordan boksen skal se ut inni, driver å vurdere å lage en boks for knappen og vriderne isteden og feste den på "dynnamiten". Dynamiten skal også pakkes inn i gråpapir og teipes med en annen teip. Bare setter sammen delene her nede for å se hva jeg mangler (må demontere alt før jeg tar det med på flyet uansett...)

(kommer også til å finpussen den, rett opp detaljer og slik)


_________________
aka Tellef
GhostZone 2012 organisator
Team venom for the strike
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding
Vis Innlegg fra:    Vis Forrige Tema : Vis Neste Tema  
Start Nytt Tema   Svar på Tema    softguns.info Forum Hovedsiden -> Arrangementer - scenario Alle klokkeslett er CET (Europa)
Gå til side 1, 2  Neste
Side 1 av 2

 
Gå Til:  
Du kan ikke starte nye temaer i dette forumet
Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Du kan ikke endre dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke delta i avstemninger i dette forumet