Aircargo down

Start Nytt Tema   Svar på Tema    softguns.info Forum Hovedsiden -> Arrangementer - scenario
Av Innlegg
Tjodleif
Løytnant
Løytnant

Ble Medlem: 23 Aug 2010

InnleggSkrevet: Tir Mar 06, 2012 5:33 pm    Tittel: Aircargo down Svar med Sitat

[img]Bilde kommer takket være the master drawer RAINER, all hail Rainer[/img]

Oppmøte:
Sted: Hobøl
Spill oppmøte: 11:30
Spill start: 12:00
Spill stopp: 16:30 (eller til sola går ned)
SL: Tjodleif

SI HVILKET LAG DERE VIL SPILLE FOR. HVIS LAGET DU HAR LYST PÅ ER FULT SÅ MELD DEG PÅ ET ANNET, MEN SEND MEG EN PM SÅ BLIR DU SATT PÅ VENTELISTE.

Scenario
Under en transport av verdifulle metaller som skulle finansiere krigsinsatsen til AA ble flyet skutt og eksploderte i luften. Den dyrbare lasten ble så spredt utover et større område for alle å finne. AA, SG og TLT er alle intressert i lasten da metallene er lettsolgdte og kan finasiere krigen deres og har derfor sendt ut teams for å finne og hente tilbake så mye de kan klare.

Ikke påmeldingsrelaterte spørsmål stilles i denne tråden:
[url]TRÅD KOMMER[/url]

SG: (Milsim)(RØDT armband)
Type: Offensiv/Defensivt
Hovedoppdrag:
Hente ut og få tak i så mange ressurser som mulig
Uniform : Norsk ( ikke ghille )
Dette er laget for de som kan og vil kjøre milisim, lengre gåtur, radio og ungåelse av kamp osv. Klarer du ikke å høre på TS din så ta et annet lag Wink

AA (Milsimaktig)
Hovedoppdrag:
Uniform : Lys camo ( ikke ghille )
Dette er laget for de som vil prøve milsimaktig spill, der en kjører mer komandostruktur og kan prøve ut og se hvordan en liker det.

TLT : 30 + spillere (ikke milsim)(BLÅTT armband)
Hovedoppdrag:
Uniform : Mix ( ikke ghille )
Her er for de som har lyst til å spille sin egen stil og kjøre "sin" greie. Vil være en TS så prøv å hør på han for råd og oppdrag. (husk uten en vis struktur går det sjeldent bra)

[img]Her kommer kart over spawn for hvert lag[/img]

SPILL REGLER
Det vill ligge x antall pakker malt i gull eller rødfarge. Disse skal hentes og bringes tilbake til basen til laget ditt. Hver fraksjon må bygge seg en base minnimum en god skuddlengde unna spawn i rettning spillområdet (hvis base er bygd for nærm spawn i følge SL, kan SL be om at den flyttes). Base må bli markert med flag utdelt av SL og kan ikke flyttes når den er godkjent av SL. Det er tilatt å raide andres baser for metaller. En person kan kun bære et stykk metall med seg, untatt hvis han finner flere buntet sammen med teip. Løsner teipen underveis og stykkene sprees utover gjelder regelen om en per man, så ta vare på bunten. Metaller Som kommer inn i basen SKAL buntes sammen i bunter opp til 4 i hver bunt, teip vil bli utlevert (teip kan IKKE raides).

Under spillet vill SL "kjøpe ut" metal fra hvert lag i basen dems på vilkårlige tider og en vil få poeng tilbake. Metalet vil så bli plassert ut i terenget igjen.

SL vil også sette spillet på pause et par ganger underveis, da skal all skyting opphøre, men man blir og beholder posisjonen sin (man skal ikke forflytte seg). SL vil bruke denne tiden på å plasser ut nye metaller og informere TS'ene om hvor dette er. Dette vil bli korte pauser, så du trenger ikke å gå noe sted Wink

Grunnen til pausene er at SL skal "lede" troppene mot en mer eksplosiv avsluttning og kan da trenge tid på å orientere hvor spillere/lag er, hvis dette går smertefritt under spill vil der bli ingen pauser.

(hvis du blir sulten under spill, ta med mat ut til basen, så kan du spise der, bare husk at noen kan lusk rundt for å ta dere ut og avhente dere for metalet deres.)

Hvordan komme seg frem? Her er kart til Hobøl

Regler, fps og sikkerhet:
http://scorpions.no/?page_id=102

PÅMELDTE:

TS AA:
TS SG:
TS TLT:

Vi trenger TS for hvert lag. Step up to the game.

Totalt påmeldt:

SG
1.
2.
3.
4.
5.
6.
7.
8.
9.
10.

AA
1.
2.
3.
4.
5.
6.
7.
8.
9.
10.

TLT
1.
2.
3.
4.
5.
6.
7.
8.
9.
10.

PS. blir vi over 50 spillere blir der armbånd påbud, AA = blått. SG = rødt. Hvis dere ikke har får dere knytarmbånd fra meg, dere så hvordan de så ut så dere bør skaffe dere selv. (TS slipper lyseblått armband denne gangen)

Informasjon:

- Meld på med uniform!
- Ta med deathrag!
- Ta med samband!
- Ta med bandasje (2 stk)!

MEDIC / SPAWN Regler:

Buddy heal skal utføres ved og legge en hånd på medspiller og telle til 30, etter
dette skal bandasje bindes på armen. 2 bandasjer på armen og du må spawne.

MEDIC REGLER:Medic heal skal utføres ved og legge en hånd på medspiller og telle til 30, etter
dette skal bandasje bindes på armen. 2 bandasjer på armen og du må spawne.

Spawn blir satt opp på merket sted. Spawn tid er hvert hele 5 min.

Fadder regler
Faddere er spillere som har ansvar for å vise spillet og lære opp nye spillere i spillet. En fadder og den han/hun passer på opperere som en enhet i felt, der de spiller sammen. Må en tilbake til spawn går begge tilbake til spawn hvis det er langdt unna. Vanlig heal regler gjelder mellom dem. Meningen er å lære den en har ansvaret for holdningene i spillet, hvordan en spiller og strategi.

Det er viktig at fadderen har spill erfaring som han/hun kan gi videre til den han/hun er fadder for og være ansvarlig for å vise han/hun de holdningen vi alle liker i spillet.

Viktig info: en fadder har ikke skade ansvar ovenfor den han er fadder for, dette er avklart i en ansvarserklæring som en av foreldrene må skrive under på før spillstart med en fra styret.

Sist endret av Tjodleif den Fre Mar 16, 2012 5:05 pm, endret 2 ganger
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding
bookawooka
Løytnant
Løytnant

Ble Medlem: 20 Feb 2008

InnleggSkrevet: Tir Mar 06, 2012 5:34 pm    Tittel: Svar med Sitat

like Smile.

besøk oss gjerne på facebook :
https://www.facebook.com/pages/Team-Ravens-swift-deadly/431482243573699

- Systema m4a1 PTW
- Systema ptw FCC 416 custom
- systema Mp5 ( TW-5)
- NVG gen.2+

protest mot team tags-
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding MSN Messenger
Tjodleif
Løytnant
Løytnant

InnleggSkrevet: Tir Mar 06, 2012 5:35 pm    Tittel: Svar med Sitat

Litt milsim, litt skog, litt pukkverk, baseforsvar og angrep, samt lusking og snikking. Alt i en pakke. Hva syns dere? Tenkte orginalt 4 lag, men får det ikke til å gå opp med spawn plasser og området. Tenkte å ha det i hovedsak i skogen der vi spilte 4 mars, samt den siden av pukkverket, men ikke borte ved bygg B.
Til Toppen
ekornskudd
Korporal
Korporal

Ble Medlem: 15 Mai 2011

InnleggSkrevet: Tir Mar 06, 2012 5:35 pm    Tittel: Svar med Sitat

Scenarione våre begynner å se mer og mer ut som stor spill Very Happy .. liker det.. men legger høy forhåpninger til evt GZ12 Very Happy

P* HK417
P* Mp7
1911 Baer edition
M82 Barrett (wall hanger)
G&P Mk46
Kjw m700

Wish list:
M200 Cheytac
Til Toppen
Joakim-G_R
Løytnant
Løytnant

Ble Medlem: 13 Mai 2011

InnleggSkrevet: Tir Mar 06, 2012 6:07 pm    Tittel: Svar med Sitat

Kjør på. Mer milsim til folket!

Dog, ønsker jeg at de som melder seg på milsim, faktisk spiller milsim. Leser seg opp litt på posten til Rainer, bl.annet dette med patruljering langs vei, utgruppering i skog, ned på kne når man stanser, osv. Å stå og beføle kompisen din på ræva kan man gjøre ved spill pause, eller spill slutt, ikke i skogen når man skal holde en linje, el.lign. Smile

Tror jeg begynner å bli gammel og grinete... Laughing
Tjodleif
Løytnant
Løytnant

InnleggSkrevet: Tir Mar 06, 2012 6:18 pm    Tittel: Svar med Sitat

Jeg tror jeg må dele lag ikke bare på camo, men også på milsim grad Very Happy

I et slikt spill som dette så er der plass til harde milsimere og ikke milsimere. Er det jeg prøver å lage, spill der en kan kjøre milsim, men ikke trenger det (eller puttet motsatt, man kan spill avslappet eller man kan prøve den mer organisert varianten).

Men følger opp oppfordringen din, og når jeg setter opp spillet vil et lag være milisim, et milsim aktig og et ikke. Hva syns dere? Skal lage kart når jeg kommer hjem, så kan en se på alternative spawn punkter og hvor en vil ha base i forhold (ser for meg at en kan bygge base en rute unna spawnpunkt mot spillområdet).
Til Toppen
Tanner4
Korporal
Korporal

Ble Medlem: 22 Sep 2011

InnleggSkrevet: Tir Mar 06, 2012 6:19 pm    Tittel: Svar med Sitat

Tjodleif skrev:
Jeg tror jeg må dele lag ikke bare på camo, men også på milsim grad Very Happy

I et slikt spill som dette så er der plass til harde milsimere og ikke milsimere. Er det jeg prøver å lage, spill der en kan kjøre milsim, men ikke trenger det (eller puttet motsatt, man kan spill avslappet eller man kan prøve den mer organisert varianten).

Men følger opp oppfordringen din, og når jeg setter opp spillet vil et lag være milisim, et milsim aktig og et ikke. Hva syns dere? Skal lage kart når jeg kommer hjem, så kan en se på alternative spawn punkter og hvor en vil ha base i forhold (ser for meg at en kan bygge base en rute unna spawnpunkt mot spillområdet).

+1 Very Happy

No, not a crazed gunman Dad, I'm an assassin.
Well the difference being that one is a job and the other is mental sickness.

Berget 10, Poldavian 3rd Mountaineers/BRF
Til Toppen
Rainer
Løytnant
Løytnant

Ble Medlem: 03 Apr 2011

InnleggSkrevet: Tir Mar 06, 2012 6:43 pm    Tittel: Svar med Sitat

Genialt Tellef!
Som Joachim nevner, masse bra info rundt på nettet hvis man ønsker å øke realismen på spill, meld dere på på et mer millsim lag hvis du er intressert i litt mer struktur og godtar at andre bestemmer over hva du skal gjøre.
Jeg brukte 6mid caps på Airborne, men hadde det drit kult for det.
Så man må godta mindre skyting også.

En sur drue fra meg: Når man er i bevegelse i teig å man beveger seg stille og lett på tå , så er det ingenting mer irriterende enn at en på laget begynner å teste børsa eller skriker ut.
That shit ruins it!
Meld deg heller på en ustrukturert gerilja.

Les dere opp på ild og bevegelse, taktiske manøvere og ikke minst som Løkke alltid sier, sambands disiplin!

Jeg synes at elementene du innfører Tellef er super spennende og ønsker
Milsim elementet velkommen med veldig utstrakte armer.

Min drøm er å ha 6-8 pers som er villige til å spille under et stramt team oppsett, få spesifikke oppgaver og sektorer og øve inn noen taktiske manøvre som fremrykk,froskehopp, patrulje, rydding av rom og objekt sikring.
Very Happy

http://www.youtube.com/user/Rainersoft?ob=0&feature=results_main
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding AIM Adresse
Roger`n
Menig
Menig

Ble Medlem: 05 Mar 2012

InnleggSkrevet: Tir Mar 06, 2012 7:00 pm    Tittel: Svar med Sitat

vi har samme drøm. ett samkjørt lag med god disiplin. ikke symøter midt i skogen osv. "de er der borte!" "hvor da?" "ved det store treet der"
Til Toppen
bookawooka
Løytnant
Løytnant

Ble Medlem: 20 Feb 2008

InnleggSkrevet: Tir Mar 06, 2012 7:05 pm    Tittel: Svar med Sitat

Roger`n skrev:
vi har samme drøm. ett samkjørt lag med god disiplin. ikke symøter midt i skogen osv. "de er der borte!" "hvor da?" "ved det store treet der"

+1.

besøk oss gjerne på facebook :
https://www.facebook.com/pages/Team-Ravens-swift-deadly/431482243573699

- Systema m4a1 PTW
- Systema ptw FCC 416 custom
- systema Mp5 ( TW-5)
- NVG gen.2+

protest mot team tags-
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding MSN Messenger
Joakim-G_R
Løytnant
Løytnant

Ble Medlem: 13 Mai 2011

InnleggSkrevet: Tir Mar 06, 2012 9:56 pm    Tittel: Svar med Sitat

Godt å høre Rainer! Very Happy
MrFoss
Løytnant
Løytnant

Ble Medlem: 08 Jun 2010

InnleggSkrevet: Ons Mar 07, 2012 2:07 am    Tittel: Svar med Sitat

Joakim-G_R skrev:
Kjør på. Mer milsim til folket!

Dog, ønsker jeg at de som melder seg på milsim, faktisk spiller milsim. Leser seg opp litt på posten til Rainer, bl.annet dette med patruljering langs vei, utgruppering i skog, ned på kne når man stanser, osv. Å stå og beføle kompisen din på ræva kan man gjøre ved spill pause, eller spill slutt, ikke i skogen når man skal holde en linje, el.lign. Smile

Tror jeg begynner å bli gammel og grinete... Laughing

Heh det er så milsim du får det å kuke rundt. Er jo tross alt slik at flertallet i norske forsvar er 18-20 Very Happy Sikkert ikke slik hos de som ferdes til afganistan og irak, men selv der er det 80% kuking i hvertfall hvis man skal tro på armadillo Smile Men ja bra når folk milsim'er gir alle andre en bedre opplevelse. Ingen ting er artigere en frykten for at fi kan være rundt neste hjørne bare du ikke har hørt de komme snikende. Like artig er det å snike seg inpå en stor gruppe å sette opp et ambush uten at noe har sakt et ord.

On topic igjen ser ut som et artig senario, gleder meg Smile Har det funka bra med tre fraksjoner så langt?
Løkke
Oberst
Oberst

Ble Medlem: 01 Des 2006

InnleggSkrevet: Fre Mar 09, 2012 6:04 pm    Tittel: Svar med Sitat

Spillteknisk.
SL bør ha en "hjelpe" SL i hver fraksjon. Så når spillet stoppes vet de hva som skal gjøres. "Handling" av metallene og annet vil da gå raskt.

Dropp det med bunter. 1 del pr mann. Den skal bæres med begge hender. Dvs man kan ikke bære og skyte samtidig. Løpe OK.

--------
MilSim? Kunne skrevet en doktorgrad på det. Det hele koker ned til innstilling. Vær til stede, og vær "PÅ". Rainer beskriver det på en grei måte.

Og jeg må avlive en myte. MilSim'ere er ikke bedre Airsoftere. Det kan virke sånn, men da bare fordi man organiserer seg bedre.

Siden mytene er i skuddlinjen. Man trenger ikke trene/øve/ drille for å bli milsim. Det man må gjøre er å SPILLE sammen.

Masse andre myter jeg kunne avlivet, som at man må ha knall fysisk form, bakgrunn i forsvaret, masse kult utstyr, du er milsim hvis du skyter lite, osv osv.

En ting er sikkert. Etter at man har spilt litt, begynner de fleste å se på andre aspekter av spillet. Samband, kamuflasje, funke som lag, finne frem på kartet. Forstå scenario..

Enten du vil bli MilSim, eller en god Airsofter, har jeg følgende råd, møt forberedt. LES og forstå Scenario. Møt KTS. Batterier ladet, mags ok, utstyr ok. Følg nøye med på alle briefer. Konsentrer deg om at du nå er i spill.

@Rainer. Du har PM.

www.ostfoldmilsim.no

https://www.facebook.com/ostfoldmilsim/
Til Toppen
JonasRAK
Løytnant
Løytnant

Ble Medlem: 15 Apr 2010

InnleggSkrevet: Fre Mar 09, 2012 6:25 pm    Tittel: Svar med Sitat

Løkke skrev:
Spillteknisk.
Masse andre myter jeg kunne avlivet, som at man må ha knall fysisk form, bakgrunn i forsvaret, masse kult utstyr, du er milsim hvis du skyter lite, osv osv.

Løkke skrev:
masse kult utstyr

Løkke skrev:
masse kult utstyr

Løkke skrev:
masse kult utstyr

Løkke skrev:
masse kult utstyr

Løkke skrev:
masse kult utstyr

Løkke skrev:
masse kult utstyr

Løkke skrev:
masse kult utstyr

What? My life doesn't have a meaning anymore Razz
Til Toppen
Løkke
Oberst
Oberst

Ble Medlem: 01 Des 2006

InnleggSkrevet: Fre Mar 09, 2012 7:40 pm    Tittel: Svar med Sitat

JonasRAK skrev:
What? My life doesn't have a meaning anymore Razz

Du har et liv Jonas. Om kanskje et litt Nerd..?

Det er en kategori Airsoftere som ofte ikke nevnes. Men som er aktive på nett.

Samlere. De spiller sjeldent, men har alt av kit i orden. Ofte ned til minste detalj.

God knall! Bare ikke forveksle Tacti-cool med MilSim.

Du havner litt midt imellom Jonas, i favør at du spiller ofte Smile

www.ostfoldmilsim.no

https://www.facebook.com/ostfoldmilsim/
Til Toppen
Vis Innlegg fra:    Vis Forrige Tema : Vis Neste Tema  
Start Nytt Tema   Svar på Tema    softguns.info Forum Hovedsiden -> Arrangementer - scenario Alle klokkeslett er CET (Europa)
Side 1 av 1

Gå Til:  
Du kan ikke starte nye temaer i dette forumet
Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Du kan ikke endre dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke delta i avstemninger i dette forumet