Ny på forumet, ny med airsoft (relativt)

Start Nytt Tema   Svar på Tema    softguns.info Forum Hovedsiden -> Rekruttering og informasjon
Av Innlegg
Heilage
Menig
Menig

Ble Medlem: 01 Jun 2014

InnleggSkrevet: Søn Jun 01, 2014 9:31 pm    Tittel: Ny på forumet, ny med airsoft (relativt) Svar med Sitat

Hei! Nyregistrert her, og fersking når det kommer til selve sporten.

Jeg har alltid vært fascinert av airsoft fra jeg var liten, tilbake på den tiden da det var ulovlig i Norge og Tokyo Marui og Classic Army var omtrent de eneste produsentene av våpen. Det tok noen år før jeg kom såpass langt at jeg faktisk fikk kjøpt noe utstyr, men gjorde det i 2008 med planer om å begynne med sporten. Dessverre kom det virkelige liv i veien og jeg sitter igjen med en demontert G&P M4 som ikke fungerer (yep, I broke it), noen gasspistoler og annet ymse og er fortsatt våt bak ørene.

Nå er det likevel på tide å begynne, da jeg alltid har hatt lyst, og trenger igrunn noen råd om hvor man burde gjøre de første stegene når man skal gå inn i aktivt spill. Planen for øyeblikket var å kjøpe en ny AEG, la den være stock inntil videre og melde meg inn i en eller annen klubb (Scorpions virker mest aktive?). Hva burde jeg tenke på fremover? Noe spesielt utstyr som er vitalt? Ethvert råd tas imot med takk. Smile

Litt om meg: 25 år gammel IT-student, jobber i en finansinstitusjon og driver stort sett med teknologi, musikk, film og bøker. Sportsmessig har jeg aldri vært spesielt aktiv, men kjører snowboard så ofte jeg får til og håper igrunn at airsoft kan være en mer jevn aktivitet.

EDIT: Ser at det er to forum for nykommere her. Usikker på hvilket som er best egnet?
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding
Squad9
General
General

Ble Medlem: 12 Sep 2006

InnleggSkrevet: Søn Jun 01, 2014 9:50 pm    Tittel: Svar med Sitat

Velkommen... Smile

Anbefaler deg titte på denne posten, mye bra der:

http://softguns.info/viewtopic.php?t=4843
TM - G17 w/ metal slide
CA M15 - Squad9 Custom parts
(Don't fuck with the ducks!)

Proud Scorpions Member since 2006
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besøk Medlemmets Nettside
Heilage
Menig
Menig

InnleggSkrevet: Søn Jun 01, 2014 10:35 pm    Tittel: Svar med Sitat

Mye god info der, takk skal du ha!

Et par ting den ikke svarte på dermot:

- Hvilken camo bør jeg se på? Vil nødig kræsje for mye med det andre bruker. Visuelt sett liker jeg US Woodland og Norsk kamo best.
- Spiller man med mid-caps om dagen? Har en bunke av dem liggende, fra MAG, håper igrunn at jeg kan få brukt dem og ikke må kjøpe nye.
- Hvor høy standard forventes av loadouts (da særlig for nybegynner)? Med noen modifikasjoner har jeg en M4, sidearm, vest med nok lommer etc, samt beskyttelsesbriller, det kritiske som mangler er igrunn klær.

Å investere litt penger i utstyr er igrunn ikke et problem, men vil nødig gå fullstendig av skaftet. Razz
Til Toppen
1911DutyOne
Moderator

Ble Medlem: 07 Jun 2012

InnleggSkrevet: Man Jun 02, 2014 12:56 am    Tittel: Svar med Sitat

Velkommen hit til forumet, ja!Smile

Mtp. klær og uniform står du 100% fritt til å velge selv hva du syntes er kult. På våre spill er det ingen krav om å se ut som en navy SEAL på hverken første spill, eller spill nummer hundre.
Vanligvis deles lagene inn i lys mot mørk kamo; på generell basis er dette Norsk, annen mørk woodland, helsort etc - mot Multicam, CB, Ørken o.l.
Du kan like gjerne stille opp i joggedress. Det viktigste er tross alt at du har det gøy! Når det er sagt er det fler i norsk enn i us woodland, men ikke la det stoppe deg hvis det er det som ligger ditt hjerte nærmest.
Anbefaler deg å lese igjennom tråden Squad9 linker til, og ellers lese deg opp på reglementer rundt spill.

En viktig ting å tenke på når du kjøper nytt våpen nå, er å passe på at den er under 350fps hvis du vil unngå semi-only og 20meter sikkerhetsavstand.
Alle våpen kan justeres ned, men siden du har litt dårlig erfaring med nettopp dette, ville jeg eventuelt satt bort dette til noen som kan hjelpe deg;)
(Jeg har en ganske snasen og oppgradert G&P M4 liggende hvis du er interessert. Send pm evt.)

Alt av magasintyper er tillatt, med unntak av noen større spill hvor hi-cap er forbudt. Men de aller fleste spiller med mid-caps.

Skriv også inn alderen din i profilen din under bosted(sånn som jeg har), ellers vil du ikke få noen svar rundt airsoftvåpen. Ser at du skriver du er 25, så er igrunn ikke et problem, men forumregler:)

-PTW MAX 2012 MilCiv M4 Carbine (PPTW-Custom)
-PTW MAX 2013 C8 SFW CQBR (Tackleberried)
-TM G17 Custom

Proud Scorpions member since 2012!
Til Toppen
Heilage
Menig
Menig

InnleggSkrevet: Man Jun 02, 2014 7:00 am    Tittel: Svar med Sitat

Takk for svar!

Reglementer og FPS-regler har jeg allerede satt meg inn i, og AEGen jeg har sett på (G&P Magpul MOE Carbine) ligger under dette (350), så jeg burde være safe. Når det er sagt er jeg ikke fremmed for å kjøpe noe brukt heller, sender deg en PM om det.
Til Toppen
1911DutyOne
Moderator

Ble Medlem: 07 Jun 2012

InnleggSkrevet: Man Jun 02, 2014 8:54 am    Tittel: Svar med Sitat

Heilage skrev:
AEGen jeg har sett på (G&P Magpul MOE Carbine) ligger under dette (350), så jeg burde være safe.

Jeg ville ikke satset livet på det. Alle G&P'er ligger på rundt 370 fra fabrikk. Og carbinene ligger enda litt høyere pga det lengre innerløpet. Min chrona 370-380 før jeg byttet fjær.
Hva forhandleren sier pga etterspørsel og hva som er realitet er dessverre sprikende relativt ofte:/

-PTW MAX 2012 MilCiv M4 Carbine (PPTW-Custom)
-PTW MAX 2013 C8 SFW CQBR (Tackleberried)
-TM G17 Custom

Proud Scorpions member since 2012!
Til Toppen
Heilage
Menig
Menig

InnleggSkrevet: Man Jun 02, 2014 9:56 am    Tittel: Svar med Sitat

Ah, det ante jeg ikke. Den står markedsført som 330fps, jeg tok faktisk det som god fisk siden det er reglement rundt det. Jeg får se hva jeg gjør da, om fjæren må byttes ut så må den vel det, eller så får det bli noe brukt som er ferdig "nedgradert".
Til Toppen
MrFoss
Løytnant
Løytnant

Ble Medlem: 08 Jun 2010

InnleggSkrevet: Man Jun 02, 2014 11:13 am    Tittel: Svar med Sitat

tokyo marui er tryggere om du vil være sikker på at du kommer under 350, eller så er det noen gearboxer som har "quick spring change".
olaman
Løytnant
Løytnant

Ble Medlem: 04 Sep 2008

InnleggSkrevet: Man Jun 02, 2014 4:14 pm    Tittel: Svar med Sitat

Tokyo Marui er helsikes mye morsommere også!
De har fått rekyl og risting siden sist;)

Jeg ønsker alle nye spillere i woodland velkommen med et smil om munnen -
hjelp oss på den riktige siden av Atlanteren å knuse de forkastelige nordmennene!

Inspirasjonsbilde!
Ikke meg, men er en kar på laget mitt. Wink

[img]http://s1325.photobucket.com/user/bilderforum/media/6_zpsc6683ad8.jpg.html[/img]

Ryktene skal ha det til at det finnes folk som er keen på å bygge Marsoc-kits og danne et lag..

Sjekk ut sidene våre! Wink
www.thenorsemansgear.com
www.facebook.com/Hestehovkompaniet
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post MSN Messenger
archie
Sersjant
Sersjant

Ble Medlem: 24 Mar 2011

InnleggSkrevet: Man Jun 02, 2014 8:42 pm    Tittel: Svar med Sitat

velkommen Smile
er ikke noe problem og få fiksa opp den G&P m4n du har i deler heller bare sjekk litt rundt på forumet etter hjelp feks Wink rykter sies at de fleste her på forumet gjerne hjelper folk om våpen og slikt har ryki/blitt ødelagt.

pro tip om du har G&P m4n fortsatt så send PM til meg så kan jeg hjelpe deg og fikse den Smile
Vis Innlegg fra:    Vis Forrige Tema : Vis Neste Tema  
Start Nytt Tema   Svar på Tema    softguns.info Forum Hovedsiden -> Rekruttering og informasjon Alle klokkeslett er CET (Europa)
Side 1 av 1

Gå Til:  
Du kan ikke starte nye temaer i dette forumet
Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Du kan ikke endre dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke delta i avstemninger i dette forumet